Nie tylko o tibii...
Instrukcja obsługi TFS i acc makera do niego
Treść i opracowanie: Hoxaver
Spis treści:
1. Wstęp: a) Dlaczego SQL? B) Dlaczego TFS? c) Opis wstępny
2. Potrzebne programy
3. Konfiguracja TFS
4. Konfiguracja XAMPPa
5. Tworzenie bazy danych do TFS
6. Zarządzanie bazą danych
7. Instalacja Acc Maker by Gęsior do TFS8. Zarządzanie acc makerem
9. Uwagi końcowe
10. Zakończenie
Instrukcja:
1. Wstęp
a) Uwagi początkowe
W związku z tym, że dużo ludzi chce tworzyć OTSy wykorzystując silnik TFS, a wielu z nich nie potrafi, dlatego postanowiłem napisać ten poradnik. Opiszę tu najdokładniej jak umiem jak odpalić OTS’a z silnikiem TheForgottenServer i acc makerem by Gęsior do niego. Dla tych obeznanych nie będzie to nic nowego, ale dla tych mniej powinno być przydatne. W tym temacie skupię, się na TFS w wersji: Mystic Spirit, 0.2.13r866, ale jestem przekonany, że poradnikiem można się posługiwać przy każdej innej wersji. Wszystko, co tu napisałem i zamieściłem z wyjątkiem kilku screenów w rozdziale: Konfiguracja XAMPPa jest mojego autorstwa. Na wstępie pragnę także podkreślić, że TFS jest to silnik dla ludzi, którzy myślą o stworzeniu poważnego OTS. Dostajecie w swoje ręce tylko silnik, a resztę tzn. mapę, npc, qesty itd, trzeba mieć swoje.
b) Dlaczego SQL?
Wiele ludzi zastanawia się, dlaczego silniki SQL są lepsze od tych XML, niektórzy nawet nie wiedzą i ich istnieniu. Podstawową różnicą pomiędzy silnikami, SQL, a XML jest to, że w przypadku XML wszystkie dane zapisywane są w folderze z silnikiem, a w przypadku tych SQL dane na temat kont i graczy zapisywane są w bazie danych, dzięki temu silniki SQL nie mulą tak kompa. W ostatnim czasie silniki SQL zupełnie przyćmiły te XML ze względu, że są stabilniejsze i mają lepszą przyszłość. Teraz żaden silnik XML nie oferuje nic ciekawego i nie liczcie, że was OTS osiągnie duży sukces, jeżeli będziecie korzystać z XML. Prawda jest taka, że przy SQL trzeba trochę posiedzieć, ale na pewno się opłaca.
c) Dlaczego TFS ?
Myślę, że już nie macie wątpliwości, co do tego, który typ silników wybrać. W tym poradniku jednak będę się skupiać na TFS, jest to silnik pod tibie 8.11. Chociaż silniki SQL są bardzo dobre wiele z nich ma dużo bugów itd. , jest jednak jeden silnik, który spełni wszystkie wymagania, to oczywiście: TheForgottenServer. Silnik ten jest jednak bardziej dla tych, którzy myślą o OTS’ie z własną mapą, choć są już na necie wersje z wgranymi mapami i skryptami. TFS ma bardzo mało błędów, które są ciągle poprawiane. Jest to silnik, który ciągle się rozwija, pyzatym na tibia.net.pl administratorem jest Elf – oficjalny developer tegoż silnika. Dzięki TFS twój OTS odniesie sukces, w tym poradniku dowiesz się jak się nim posługiwać.
2. Potrzebne programy
Aby odpalić TFS na pewno będą nam potrzebne te programy:
- TheForgottenServer - Mystic Spirit, 0.2.13r866 (to akurat wersja console, zużywająca mniej RAMu) - http://www.speedyshare.com/553865614.html
- DLLs 1.2[8.1] - http://otsoft.pl/index.php?option=com_c … &Itemid=58
- XAMPP 1.6.6- http://sourceforge.net/project/download … irror=kent
Jeżeli chcemy mieć jeszcze acc maker na stronie musimy go pobrać stąd: http://www.speedyshare.com/306549154.html
3. Konfiguracja TFS
a) Zacznijmy od tego, aby wypakować TFS w dogodnym miejscu, jeżeli myślimy o poważnym OTSie to zalecam zrobienie sobie na to oddzielnej partycji (jakieś 10GB wystarczy), no i koniecznie zdefragmentować wszystkie dyski lokalne (Start -> wszystkie programy -> akcesoria -> narzędzia systemowe -> defragmentator dysków)
b) Teraz musimy wrzucić do folderu głównego TFS pliki z folderu DLLs 1.2[8.1], gdy zapyta czy podmienić to się zgodzić.
c) Kolejnym, bardzo ważnym elementem jest konfiguracja pliku config.lua, myślę, że z tym każdy by sobie poradził, ale jednak to dokładnie opisze, bo TFS jest trochę inaczej.Kod:
-- The Forgotten Server Config -- Account Manager accountManager = "yes" <- czy ma używać acc menagera w tibii? newPlayerChooseVoc = "no" newPlayerSpawnPosX = 95 newPlayerSpawnPosY = 117 newPlayerSpawnPosZ = 7 newPlayerTownId = 1 newPlayerLevel = 1 newPlayerMagicLevel = 0 generateAccountNumber = "yes" -- Banishments broadcastBanishments = "yes" killsToBan = 5 <- ilość fragów do bana -- Battle worldType = "pvp" <- typ pvp (pvp, no-pvp, pvp-enforced) hotkeyAimbotEnabled = "yes" <- czy mają być hotkey protectionLevel = 1 <- do którego levela nie ma pvp killsToRedSkull = 3 <- ilość fragów do Red Skull pzLocked = 60000 deathLosePercent = 10 criticalHitChance = 7 removeAmmoWhenUsingDistanceWeapon = "yes" <- czy amunicja ma się kończyć removeChargesFromRunes = "yes" <- czy runy mają się kończyć timeToDecreaseFrags = 43200000 -- Commands displayGamemastersWithOnlineCommand = "no" -- Connection Config ip = "127.0.0.1" <-wpisujemy IP cyfrowe port = 7171 <- wpisujemy port, najlepiej zostawić loginTries = 500 retryTimeout = 30 * 1000 loginTimeout = 60 * 1000 maxPlayers = "1000" <- maksymalna liczba graczy na serverze motd = "Welcome to the Forgotten Server!" <- wiadomość przy wybieraniu postaci onePlayerOnlinePerAccount = "yes" <- czy może być zalogowany jeden gracz na jednym koncie allowClones = 0 serverName = "Forgotten" <- nazwa OTS’a loginMessage = "Welcome to the Forgotten Server!" <- wiadomość po zalogowaniu adminLogsEnabled = "no" statusTimeout = 5 * 60 * 1000 -- Deathlist deathListEnabled = "yes" maxDeathRecords = 5 -- Highscores highscoreDisplayPlayers = 15 updateHighscoresAfterMinutes = 60 -- Houses housePriceEachSQM = 1000 <- cena w GP za kratkę domku houseRentPeriod = "never" <- co jaki czas trzeba płacić czynsz (never, daily, weekly, monthly) -- Idle kickIdlePlayerAfterMinutes = 15 <- gdy gracz nie będzie się ruszał po ilu miutach ma kickować -- Item Usage timeBetweenActions = 200 timeBetweenExActions = 1000 -- Map mapName = "forgotten" -nazwa mapy mapAuthor = "Komic" <- autor mapy randomizeTiles = "yes" <-zostawić -- Messaging maxMessageBuffer = 4 -- MySQL mysqlHost = "localhost" <-zostawić mysqlUser = "root" <-nazwa użytkownika do bazy danych, najlepiej zostawić ‘root’ mysqlPass = "" <-hasło do bazy danych mysqlDatabase = "theforgottenserver" <-nazwa bazy, lepiej zostawić mysqlPort = 3306 <-port bazy, zostawić -- Premium Account freePremium = "no" <- czy PACC ma być za darmo -- PVP Server displayOnOrOffAtCharlist = "no" allowChangeOutfit = "yes" noDamageToSameLookfeet = "no" experienceByKillingPlayers = "no" -- Rates rateExp = 5 <-ile razy exp ma lecieć szybciej w stosunku do RL tibii rateSkill = 3 <-ile razy skille mają lecieć szybciej w stosunku do RL tibii rateLoot = 2 <-ile razy szybciej itemy mają wypadać z potworów w stosunku do RL tibii rateMagic = 3 <-ile razy magic level ma lecieć szybciej w stosunku do RL tibii rateSpawn = 1 <- ile razy szybciej mają się respić potwory w stosunku do zapisanego spawnu w map edytorze -- Server Save serverSaveEnabled = "yes" <- czy OTS ma się sam zapisywać serverSaveHour = 3 <- co ile godzin OTS ma się sam zapisywać shutdownAtServerSave = "yes" cleanMapAtServerSave = "yes" <- czy ma być clean przy zapisie OTS’a -- Spawns deSpawnRange = 2 deSpawnRadius = 50 -- SqLite sqliteDatabase = "forgottenserver.s3db" -- SQL sqlType = "sqlite" <-zmienić na “mysql” passwordType = "plain" <-zostawić -- Startup defaultPriority = "high" -- Status ownerName = " <- pomiędzy cudzysłowami nazwa właściciela OTS’a ownerEmail = "@otland.net <-e-mail do właściciela OTS’a url = http://otland.net/ <- strona internetowa OTS’a. Jeżeli masz zmienne IP to tu wpisujesz swoje IP z no-ip albo dyn.pl, poniżej linki do tematów jak to zrobić location = "Europe" <-lokalizacja OTS’ad) Jeżeli macie zmienne IP musicie założyć sobie domenę no-ip albo dyn.pl, tutaj poradniki, jak co zrobić:
dyn.pl - http://www.Dyn.pl
no-ip - http://tibia.net.pl/propozycje/81-ot-ja … omixx.html
d) Jeżeli chodzi o wypełnianie config.lua bardzo ważny jest ten fragment:
Kod:Kod:
-- SQL sqlType = "sqlite" <-zmienić na “mysql” passwordType = "plain" <-zostawić
Offline